Kuruluşu 2004 yılına dek uzanan HÜ-PAL'e: (i) Psikoterapi araştırmaları, (ii) Şema Terapi araştırmaları ve (iii) Klinik Psikoloji Lisans Üstü Programları kapsamındaki psikoterapi süpervizyon eğitimlerinin yürütebileceği bir alt yapının kazandırılması hedeflenmiştir. Bu amaçla öncelikle, psikoterapi süreçlerinin görsel-işitsel kayıtlara dönüştürülebildiği bir teknik donanım oluşturulmuştur. İzleyen süreçte, psikoterapi etkinliği ve süreçlerinin, niceliksel/niteliksel yöntemlerle kapsamlı değerlendirilmesine ilişkin bazı araçların uyarlanmasına ilişkin ön çalışmalar tamamlanmıştır. Ayrıca, Şema Terapi uygulamalarının “Değerlendirme Aşamasında” kullanılan bir seri ölçeğin uyarlanması üzerinde çalışılmıştır. 2006 yılında sonuçlandırılan, H.Ü-BAB 03G009 numaralı güdümlü proje kapsamında alınan destek ile kurulan laboratuarımızdaki çalışmaları, 2008 yılında tamamlanan TÜBİTAK-SOBAG104K082 numaralı proje kapsamındaki izlemiştir. Bilindiği gibi, psikoterapi araştırmaları, yaklaşımların etkinliğini inceleyen sonuç ve değişimin nasıl olduğunu keşfetmeye yönelen süreç araştırmaları olmak üzere iki ana yolda ilerlemektedir. Özellikle 80’lerde ivme kazanan meta analiz çalışmalarının, değişimin ağırlıklı olarak yaklaşımlardaki ortak noktalardan kaynaklandığına işaret etmesi, yeni dönem psikoterapi araştırmacılarını, terapötik ittifak olgusunun değişim sürecindeki etkilerini incelemeye yöneltmiştir. Buradan hareketle, belirtilen projelerin devamı niteliğinde, laboratuarımızın uzun erimli amacı, Bilişsel Terapi (BT) ve Şema Terapi (ŞT) süreçlerinde terapötik ittifak, Bağlanma, kişilerarası şemalar gibi terapist ve vakalara özgü ilişiksel değişkenlerin incelendiği bir dizi psikoterapi araştırmasının yürütülmesidir. Gelinen aşamada ana çalışmaya ilişkin verilerin arşivlenmesine devam edilmektedir. Bir psikoterapi araştırma laboratuarının en önemli alt yapısını kuşkusuz ki insan emeği oluşturmaktadır. Bu açıdan, zihinleri ve gönülleriyle koşulsuz bir biçimde çalışmalarda yer alan Proje Ekiplerimize; HÜ-Klinik Psikoloji Yüksek Lisans ve Doktora Programı öğrencilerimize ve tüm terapist ve danışan katılımcılarımıza teşekkür ederiz. Saygılarımızla, |
---|
.